Topic: Legacy decker

Vil starte en legacy diskusjon her, mye for å lufte litt tanker rundt decker og matchups.

Jeg starter tråden med å snakke om decken jeg spiller, nemlig en GW Maverick.

Jeg leste endel artikler og sjekket decklister før jeg bestemte meg for å gå for en deck jeg hadde de fleste kortene til og samtidig følte kunne være både artig og utfordrende.

DECKLISTE:
1 Dryad Arbor
4 Forest
1 Gaea's Cradle
1 Horizon Canopy
1 Karakas
3 Plains
2 Savannah
4 Wasteland
3 Windswept Heath
3 Wooded Foothills
1 Birds of Paradise
1 Enlightened Tutor
4 Green Sun's Zenith
4 Mother of Runes
3 Noble Hierarch
4 Swords to Plowshares
1 Gaddock Teeg
1 Life from the Loam
2 Qasali Pridemage
2 Scavenging Ooze
1 Thalia, Guardian of Thraben
2 Scryb Ranger
2 Stoneforge Mystic
1 Sylvan Library
1 Umezawa's Jitte
1 Aven Mindcensor
4 Knight of the Reliquary
1 Sword of Feast and Famine
1 Elspeth, Knight-Errant
Sideboard:

1 Maze of Ith
1 Engineered Explosives
1 Enlightened Tutor
1 Ethersworn Canonist
1 Serenity
2 Thalia, Guardian of Thraben
1 Warmth
1 Wheel of Sun and Moon
1 Choke
2 Faerie Macabre
1 Sword of Fire and Ice
1 Phyrexian Metamorph

Dette var den jeg kjørte på siste turnering i mars og jeg spilte 5 kamper, der det ble 2-3-0.
Jeg vant mot Reanimator og Esper, ble kjørt i senk av Elves, fikk en gameloss og tapte 1 kamp mot Burn og tapte en jevn match mot Merfolk (Aether Vial er ikke morsomt. Hva skjer når 2 kommer utpå ?)

Det er mange fine synergier i en Maverick og den går for å skape en manalock på motstander gjennom å få igjen Wasteland + senke kombo endel med Thalia, Guardian of Thraben og eventuelt stoppe helt med Gaddock Teeg.
Mother of Runes er fantastisk mot decker som kjører mye spot-removal og Scryb Ranger gir mange gode muligheter for å utnytte Tap-abilities.

Første gang jeg spilte denne decken, var den WRG - Punishing Maverick. Den ble litt vanskelig å spille og jeg tapte mye på å ikke mulligane. En finner etterhvert ut hva som er bra å starte med. Når man så lærer det, så må en finne ut av hva motstander spiller. Følte meg mer komfortabel med å gå for mer stabil manabase, derfor kuttet jeg vekk Punishing delen. Den er kjempebra mot endel decktyper, men det tar som sagt tid å lære å spille den bra. Erfaring fra turneringer gjør en bedre istand til å se hvordan decken vil forholde seg til metagame.

Jeg ser frem til neste turnering og regner med å kjøre GW Maverick med litt mer Thalia. Så får en håpe at folk ikke kjører over til mer Elves, Merfolk eller annen obskur tribal smile

---------------------------------------------------------------
D@GrK, the Scalpelexis

Re: Legacy decker

Det er mange forskjellige versjoner av Maverick men jeg tror jeg ville ha kjørt x3 Ethersworn Canonist i sideboard. Da burde Elves være lettere etter sideboard. Ville ha tatt ut Enlightened Tutor og kjørt en ekstra Sylvan Library bare. Virker bedre. Hva med en singelton Batterskull? Værste for decket er jo combo da, så more hate!

Re: Legacy decker

Joda, denne decken vil ikke kjøres i neste turnering som den står nei big_smile

Regner med at det kommer inn litt mer hat og Ethersworn ramlet ut siste gang på grunn av litt hastverk. Kostet meg ganske dyrt mot Øyvind. Fyren komboer jo hele tiden mot meg.

---------------------------------------------------------------
D@GrK, the Scalpelexis