Topic: Friday/Saturday Night Casual Magic YOMP HQ

Aloha,

Ik vond de twee avonden tot nu toe erug geslaagd.
Iemand nog leuke ideeen voor deze avonden?

...zat te denken aan een setje "Archenemy" kaarten (zelf af laten drukkken evt wanneer die krengen te duur worden voor een complete set)
...Of een "Hee, laten we niet teamen tegen Bernard avond";)
...Vaste teams? (kun je lekker decks afstemmen)
...Free for all avondje.
...Sparen voor een box 2014 boosters en dan een avondje draften
...????

Kom maar op met brilliante plannen.

Re: Friday/Saturday Night Casual Magic YOMP HQ

Damn zie nu pas dat er ook een forum is! smile

Anyways, helemaal mee eens, was erg leuk! Een keertje draften lijkt me vooral ook een leuk plan om eens te doen. Je hebt 3 boosters per player nodig, dus hoeft ook helemaal niet zo duur te worden met een hele box.

En verder vooral zorgen dat we vier man hebben, met z'n drie'en was op zich ook leuk, maar de tactiek is altijd een beetje lastig. Als je "sportief" speelt (als je dat zo wilt noemen) dan val je (bijna) altijd de sterkste aan. Dan sta je aan het eind van het potje vaak met 3 man op de rand van de afgrond en wordt het een beetje gokwerk. Of als het een keer echt goed gaat met iemand kan hij nog niet winnen omdat het dan effectief 1v2 wordt (hé Bernard smile). Andere optie is gewoon keihard de zwakste eerst killen, maar dat heeft weer als nadeel dat er iemand snel niks zit te doen daarna, is gewoon minder leuk, of dat je dan alsnog een dolk in je rug krijgt van de andere nog levende speler. smile Het is denk ik gewoon een fundamenteel probleem met 3 players.

Re: Friday/Saturday Night Casual Magic YOMP HQ

We zouden ook 2x2 kunnen spelen waarbij de persoon die alleen zit met een deck van 1 van de anderen een 2e persoon virtualiseerd smile

Het draften lijkt me ook lollig. nu was ik van plan een fatpack aan te schaffen dus een complete box ernaast (met zijn 3 a 4 en) is niet super nodig.

Re: Friday/Saturday Night Casual Magic YOMP HQ

En misschien een EDH/Commander deckje bouwen?

Re: Friday/Saturday Night Casual Magic YOMP HQ

Ik ga vanavond een commander deck in elkaar frutsellen van kaarten die ik al heb, iemand zin om hetzelfde te doen en deze week of in het weekend ff een paar potjes te proberen?

Re: Friday/Saturday Night Casual Magic YOMP HQ

Ook even geflanst en ben benieuwd smile

Last edited by Hajo (2013-06-18 21:58:27)

Re: Friday/Saturday Night Casual Magic YOMP HQ

Niet echt meer gelukt, maar voor het spel element(zodat we niet weer zwart tegen zwart spelen) twee vraagjes:
- heb je een monocolordeck;
- welke kleur(en).

ik kan nog wel een beetje variëren namelijk.

Re: Friday/Saturday Night Casual Magic YOMP HQ

Ik kon door middel van de  multicolor  naar een zwart blauw deck,

Ik kan eventueel ook nog kijken of ik een groene variant kan bouwen wat dan wel mono gaat worden smile

Re: Friday/Saturday Night Casual Magic YOMP HQ

Mono groen gaat mij ook wel lukken.
Hou ik het even op uh... zwart/wit/rood oid....