Topic: Legacy decker
Vil starte en legacy diskusjon her, mye for å lufte litt tanker rundt decker og matchups.
Jeg starter tråden med å snakke om decken jeg spiller, nemlig en GW Maverick.
Jeg leste endel artikler og sjekket decklister før jeg bestemte meg for å gå for en deck jeg hadde de fleste kortene til og samtidig følte kunne være både artig og utfordrende.
DECKLISTE:
1 Dryad Arbor
4 Forest
1 Gaea's Cradle
1 Horizon Canopy
1 Karakas
3 Plains
2 Savannah
4 Wasteland
3 Windswept Heath
3 Wooded Foothills
1 Birds of Paradise
1 Enlightened Tutor
4 Green Sun's Zenith
4 Mother of Runes
3 Noble Hierarch
4 Swords to Plowshares
1 Gaddock Teeg
1 Life from the Loam
2 Qasali Pridemage
2 Scavenging Ooze
1 Thalia, Guardian of Thraben
2 Scryb Ranger
2 Stoneforge Mystic
1 Sylvan Library
1 Umezawa's Jitte
1 Aven Mindcensor
4 Knight of the Reliquary
1 Sword of Feast and Famine
1 Elspeth, Knight-Errant
Sideboard:
1 Maze of Ith
1 Engineered Explosives
1 Enlightened Tutor
1 Ethersworn Canonist
1 Serenity
2 Thalia, Guardian of Thraben
1 Warmth
1 Wheel of Sun and Moon
1 Choke
2 Faerie Macabre
1 Sword of Fire and Ice
1 Phyrexian Metamorph
Dette var den jeg kjørte på siste turnering i mars og jeg spilte 5 kamper, der det ble 2-3-0.
Jeg vant mot Reanimator og Esper, ble kjørt i senk av Elves, fikk en gameloss og tapte 1 kamp mot Burn og tapte en jevn match mot Merfolk (Aether Vial er ikke morsomt. Hva skjer når 2 kommer utpå ?)
Det er mange fine synergier i en Maverick og den går for å skape en manalock på motstander gjennom å få igjen Wasteland + senke kombo endel med Thalia, Guardian of Thraben og eventuelt stoppe helt med Gaddock Teeg.
Mother of Runes er fantastisk mot decker som kjører mye spot-removal og Scryb Ranger gir mange gode muligheter for å utnytte Tap-abilities.
Første gang jeg spilte denne decken, var den WRG - Punishing Maverick. Den ble litt vanskelig å spille og jeg tapte mye på å ikke mulligane. En finner etterhvert ut hva som er bra å starte med. Når man så lærer det, så må en finne ut av hva motstander spiller. Følte meg mer komfortabel med å gå for mer stabil manabase, derfor kuttet jeg vekk Punishing delen. Den er kjempebra mot endel decktyper, men det tar som sagt tid å lære å spille den bra. Erfaring fra turneringer gjør en bedre istand til å se hvordan decken vil forholde seg til metagame.
Jeg ser frem til neste turnering og regner med å kjøre GW Maverick med litt mer Thalia. Så får en håpe at folk ikke kjører over til mer Elves, Merfolk eller annen obskur tribal
D@GrK, the Scalpelexis